05 Februari 2012

2012 Ford Mustang

Kali ini MonsterKecil kena 'study' lebih sikit pasal Ford pula. Ini pun 'request' dari seorang sahabat, katanya seronok baca blog MonsterKecil. Terima kasih atas sokongan..!~..


2011 telah menampakkan kerja keras dari Ford dengan menghasilkan Ford Mustang 2012 dengan terhasilnya 11 model Mustang iaitu :-


* Mustang V6
* Mustang V6 Premium
* Mustang V6 Convertible
* Mustang Premium Convertible
* Mustang GT
* Mustang GT Premium
* Mustang Boss 302 ( Pilihan MonsterKecil )..hehe
* Mustang GT Convertible
* Mustang Premium Convertible
* Mustang Shelby GT500
* Mustang Shelby GT500 Convertible




MUSTANG V6
MUSTANG V6
MUSTANG V6 CONVERTIBLE / PREMIUM CONVERTIBLE


* Enjin 3.7liter TI-VCT V6 ( Twin indipendent variable cam timing )
* Hasilkan kuasa 305 kuasa kuda @  6,500rpm
* 280Lb-ft torque @ 4,250rpm
* 6 transmisi kelajuan manual / automatik
* Sistem ABS sepenuhnya
* Sistem kawalan "all speed traction"
* "Stabilizer bar " depan dan belakang
* 3 mode kawalan stereng :-( Standard,Comfort,Sport)
( BAGI MUSTANG V6 PREMIUM, SPESIFIKASI ENJIN TETAP SAMA CUMA TAMBAHAN PADA AKSESORI DAN TEKNOLOGI DALAM REKAAN DALAMAN SERTA ELEKTRONIK )
( BAGI MUSTANG V6 CONVERTIBLE & PREMIUM CONVERTIBLE, SPESIFIKASI ENJIN TETAP SAMA CUMA CONVERTIBLE ( BUMBUNG BOLEH BUKA )




MUSTANG GT
MUSTANG GT
MUSTANG GT PREMIUM
* Menggunakan enjin Mustang 5.0L TI-VCT V8 ( Twin Independent Variable Camshaft Timing )
* Hasilkan kuasa 412 kuasa kuda @ 6,500rpm
* 390lb-ft torque @ 4,250rpm
* 6 transmisi kelajuan manual / automatik
* Menggunakan High-Energy-Coil pada plug yang direka untuk penyejukan supaya piston dapat berfungsi dengan lembut dan baik dan memberikan 100% kuasa yang diperlukan enjin.
* Sistem Electronic Power Assist Steering ( EPAS ) yang berfungsi secara automatik mengikut kelajuan dan keadaan kereta ketika dipandu. 3 mod :- Standard / Sport / Comfort
( BAGI MUSTANG GT PREMIUM, SPESIFIKASI ENJIN TETAP SAMA CUMA TAMBAHAN PADA AKSESORI DAN TEKNOLOGI DALAM REKAAN DALAMAN SERTA ELEKTRONIK )

( BAGI MUSTANG GT CONVERTIBLE & GT PREMIUM CONVERTIBLE, SPESIFIKASI ENJIN TETAP SAMA CUMA CONVERTIBLE ( BUMBUNG BOLEH BUKA )








MUSTANG BOSS 302
MUSTANG BOSS 302




* Menggunakan enjin 5.0L high-output TI-VCT V8 ( Twin Independent Variable Camshaft Timing )
* Hasilkan kuasa 444 kuasa kuda @ 7,400rpm
* 380lb-ft torque @ 4,500rpm
* 6 transmisi kelaljuan manual / automatik
* Sistem Electronic Power Assist Steering ( EPAS ) yang berfungsi secara automatik mengikut kelajuan dan keadaan kereta ketika dipandu. 3 mod :- Standard / Sport / Comfort
* Sistem 'adjustable shocks/struts '  dengan 5 jenis mod
* Sistem ekzos quad dengan keluaran pada 2 bahagian tepi & 2 bahagian belakang
* Menggunakan sistem " Body-color dual power integrated spotter mirror" iaitu cermin sisi yang mempunyai sistem membantu pemandu melihat kenderaan yang berada di sisi kereta tetapi tidak boleh dilihat pada cermin sisi ( blind spot )




MUSTANG SHELBY GT500
MUSTANG SHELBY GT500
MUSTANG SHELBY GT500 CONVERTIBLE




* Menggunakan enjin 5.4L DOHC 32-Valve V8
* Hasilkan kuasa 550 kuasa kuda @ 6,200rpm
* 510lb-ft torque @ 4,250rpm
* 6 transmisi kelajuan manual / automatik
* 9.0 psl boost
* Sistem SVT- sistem suspensi boleh ubah dengan penyerap hentak dan spring yang unik
* Menggunakan sistem rotor & caliper depan BREMBO ( sistem brek )
* Sistem Electronic Power Assist Steering ( EPAS ) yang berfungsi secara automatik mengikut kelajuan dan keadaan kereta ketika dipandu. 3 mod :- Standard / Sport / Comfort
* Pilihan rim 19inci / 20 inci
* Menggunakan sistem " Body-color dual power integrated spotter mirror" iaitu cermin sisi yang mempunyai sistem membantu pemandu melihat kenderaan yang berada di sisi kereta tetapi tidak boleh dilihat pada cermin sisi ( blind spot )

BAGI MUSTANG SHELBY GT500 CONVERTIBLE, SPESIFIKASI ENJIN TETAP SAMA CUMA TAMBAHAN PADA AKSESORI DAN TEKNOLOGI DALAM REKAAN DALAMAN SERTA ELEKTRONIK )



Sumber rujukan : Ford.com / edmunds.com / google.com / automodifiedesign.com



Tiada ulasan: